Rendezés
Csiszár Imre rendezése 1990-ben megérteti a magyar nézőkkel, hogy az 1954-es ősbemutató miért „Vigyázat, zsákutca!” címmel késztette a Theater der Zeit színikritikusát bírálatra. A kaukázusi krétakör ugyanis azért él a színházi emlékezetben úgy, mint a legkevésbé brechti Brecht-darab, mert a közel egy éves próbaidővel megvalósuló rendezés artisztikus valósághűsége a fabula [Fabel] „meseszerűségét fújta fel, [hiszen]...Színházi látvány és hangzás
Az előadás látvány- és hangzásvilágának „képi artisztikumát” az teátrális effektekből és pirotechnikai trükkökből összeálló tablók (durranások, rikítások, tapsok, fények) és klasszikus dialógusok kontrapunktja határozza meg. A nézőtér faborításait a játéktérre kiterjesztő, oszlopokkal tagolt, tágas térben elhelyezkedő hagyományos Brecht-dobogó forgatható dobozszerkezetté válik és jelzésértékű: a szegények intim tereinek parányiságát hangsúlyozza, ahogy szociológiai stigmák az uralkodói család...