Az előadás hatástörténete

Az előadásról két jelentős romániai magyar szakíró – Bíró Béla és Zsehránszky István – írt fontos kritikát. Barabás Don Juanját láthatta a marosvásárhelyi közönség is 1998 tavaszán, Budapesten pedig 1998 nyarán vendégszerepelt, amikor a Duna Televízió1 professzionális tévéfelvételt készített róla, és le is játszotta ugyanennek az évnek az őszén. (Ekkor a Duna Televízió nézettsége – legalábbis Romániában – jelentősen nagyobb volt, mint ma.) Barabás látlelete pontosnak bizonyult emberről, világról egyaránt: miután az 1996-os politikai-társadalmi változások nem hoztak kiemelkedő eredményeket, a romániai magyarság körében ismét egyfajta szkepszis uralkodott el. A kisvárdai fesztivál szakmai vitái keretében pedig fel is merült, hogy van-e még értelme, helye a fesztiválnak, tekintve, hogy a találkozó egyre komolyabb finanszírozási gondokkal küzdött és küzd mindmáig.2

Barabás Olga: Don Juan, 1997.Az előadás színházkulturális kontextusaDramatikus szöveg, dramaturgiaRendezésSzínészi játékSzínházi látvány és hangzásAz előadás hatástörténete