Az előadás színházkulturális kontextusa

A Kerekasztal Színházi Nevelési Központ tizennegyedik munkája két szempontból is fordulópont az első magyarországi TIE-műhely munkájában. A Gyermektragédia szemléleti és formai jegyei egyfelől lezárják azt a saját pozíciójuk re-definiálásához vezető folyamatot, amely a társulatból 1997-ben kiváló Káva Kulturális Műhely alapításával kezdődött, és egzisztenciális körülményeik megváltozásával folytatódott.1 Másfelől egyértelművé teszi, hogy a komplex színházi nevelési előadások a konkrét fizikai cselekvésben artikulálódó részvétel lehetősége révén kínálnak alternatívát azon kőszínházi keretek között megszülető, ifjúsági produkciókkal szemben,2 amelyek a nézőség klasszikus-kukucskáló keretein túl nem lépve viszik színre kötelező olvasmányok és ifjúsági regények kortárs olvasatait.3

Kerekasztal: Gyermektragédia, 2001.Az előadás színházkulturális kontextusa Dramatikus szöveg, dramaturgiaA rendezésSzínészi játék Színházi látvány és hangzásAz előadás hatástörténete