Az előadás hatástörténete

A Három bábpantomim Fux Pál bábszínházi törekvéseinek szintéziseként értelmezhető, egy váratlanul véget ért alkotói pálya csúcspontjaként,1 amelyben a rendezői vízió alapjául a zene, a képzőművészet és a dramaturgia harmóniája szolgál. A Fáklya bemutatót követő beszámolója alapján az előadás nagy sikernek örvendett a nézők körében.2 A sajtóbeszámolók elsősorban az előadás képzőművészeti összetettségét ismerik el, de kiemelik a Fux-féle értelmezés eredetiségét, illetve az együttes tehetségét egyaránt.3 Röviddel az előadás nagyváradi bemutatóját követően a társulat országos turnéra indul. A három bábpantomim sikerrel mutatkozik be Románia különböző színpadain, így a Konstancán tartott bábfesztiválon is,4 ezt követően pedig a bábszínház addigi történetének legnagyobb nemzetközi turnéja keretében mutatkozik be Csehszlovákiában (Ostrava), az NSZK-ban (Lörach), valamint Magyarországon5 (Budapest).6 A turnéról készített összefoglalóban az egyes bábszínházak vezetői elismeréssel beszélnek a nagyváradi társulat teljesítményéről,7 Fux Pált pedig az európai művészi bábjátszás olyan alakjai közé sorolják, mint Yves Joly, illetve Szergej Obrazcov.

Fux Pál: Három bábpantomim, 1969.Az előadás színházkulturális kontextusaDramaturgiaRendezésSzínpadi látvány, hangzásAz előadás hatástörténete